Privacyverklaring

Welkom op de nedvet BV website.

Wij gebruiken cookies op onze website www.nedvet.nl. Dit is volledig anoniem, maar het is goed om te weten.

nedvet hecht veel belang aan uw privacy. Wij behandelen de gegevens die u met ons deelt met de grootst mogelijke zorgvuldigheid.

nedvet is ervan overtuigd dat de privacy van haar kandidaten, flexwerkers, werknemers, maar ook van haar andere relaties en bezoekers van de website essentieel is. De persoonsgegevens worden daarom met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd, overeenkomstig de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: “GDPR”).

Graag lichten wij hieronder ons cookie- en privacybeleid aan u toe.

nedvet biedt u de mogelijkheid om via de website vacatures te zoeken en te solliciteren. U kunt zich ook inschrijven als werkzoekende zonder vacature. U kunt ook informatie met ons delen via verschillende formulieren. Als u ervoor kiest om vrijwillig informatie aan ons te verstrekken, zullen wij deze informatie gebruiken in overeenstemming met ons privacybeleid.

Technische informatie en cookies

Wat is een koekje?

Een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een internetserver en dat opgeslagen wordt op de computer (harde schijf), tablet of smartphone van de websitebezoeker. Een cookie houdt het bezoek aan de bezochte website bij en bevat een aantal gegevens over dit bezoek, zoals de bezochte internetpagina’s en de duur van het bezoek.

Wat doen cookies?

  • Registreren van bezoekersvoorkeuren.
  • Informatie sessies registreren, zoals informatie over wat je toevoegt aan een verlanglijstje.
  • Het registreren van informatie, zoals de webpagina’s die u hebt geraadpleegd om op onze site te komen.
  • Activiteiten uit het verleden op de site registreren om u bij een volgend bezoek beter van dienst te kunnen zijn. Door cookies laadt een website sneller wanneer u er terugkeert.

Gebruik van cookies

Wij gebruiken cookies om onze website (en dus onze dienstverlening) te verbeteren. Hiervoor gebruiken wij bijvoorbeeld de programma’s Google Analytics, Google Tag Manager en Hotjar om te analyseren hoeveel bezoekers onze website heeft, waar deze bezoekers vandaan komen en welke pagina’s binnen de website zijn bezocht.

We gebruiken deze statistieken om te kijken of en waar we de website kunnen aanpassen, zodat bezoekers beter vinden wat ze zoeken, maar ook dat mensen niet onbedoeld op onze website terechtkomen. Hiermee willen we de relevantie van onze website verbeteren en bezoekers aantrekken die op zoek zijn naar informatie of ondersteuning op het gebied van werk en de inzet van flexibele arbeid.

Cookies helpen dus vooral bij de functionaliteit van de website. Daarnaast gebruiken wij cookies om het functioneren en de gebruikerservaring te controleren en te verbeteren.

Belangrijk om te weten: bezoekersinformatie via cookies is anoniem

Het is belangrijk te benadrukken dat de registratie van gedrag op onze website door cookies anoniem is. Wij weten alleen wie een bezoeker is wanneer een bezoeker vrijwillig meer informatie met ons deelt door een sollicitatie- of contactformulier in te vullen.

Wij hebben de nodige veiligheidsmaatregelen getroffen om een veilige website te bieden en het verlies of ongeoorloofd gebruik van informatie die wij op onze site ontvangen te voorkomen.

Cookie- en privacybeleid bijwerken

Dit cookiebeleid kan tussentijds worden aangepast om wijzigingen en daaruit voortvloeiende gevolgen voor het verzamelen en beheren van gegevens aan te kondigen. Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de manier waarop wij met gegevens omgaan, maar zullen dit tijdig bijwerken in het cookiebeleid. Het verdient aanbeveling het cookie- en privacybeleid regelmatig te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent. We doen ons best om wijzigingen apart aan te kondigen.

Het verwijderen van cookies van uw computer is ook eenvoudig. Raadpleeg hiervoor de instellingen van uw internetbrowser.

Persoonlijke gegevens verzamelen

Wanneer verzamelen wij uw persoonsgegevens?

Wij verzamelen uw gegevens vanaf het moment dat u uw gegevens invoert of achterlaat op onze website, als u zich aanmeldt bij een van onze vestigingen of zich op een andere manier registreert of geregistreerd bent om gebruik te maken van onze diensten.

Waarom verzamelen wij uw persoonsgegevens?

Wij verzamelen en verwerken uw gegevens voor de uitvoering van onze dienstverlening, waaronder bemiddeling, uitzendwerk, detachering, werving & selectie, persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid, salarisadministratie en personeelsmanagement. Meer specifiek; uw persoonsgegevens kunnen onder meer worden verwerkt om:

  1. om u aanbiedingen te kunnen doen en/of informatie te verstrekken over de diensten en andere activiteiten en deze beter af te stemmen op uw wensen en kwaliteiten. Dit gebeurt door onze medewerkers en deels geautomatiseerd (bijvoorbeeld met een vacature-alert);
  2. om u te benaderen voor commerciële aanbiedingen, nieuwsbrieven en promoties die voor u van belang kunnen zijn, alleen als u hiervoor bent aangemeld (opt-in);
  3. uw geschiktheid en beschikbaarheid te kunnen beoordelen in verband met bemiddeling naar vast of tijdelijk werk of een opdracht, waarbij ook gebruik kan worden gemaakt van testresultaten, referentiechecks, enz;
  4. om een werknemers- of personeels/bemiddelingsrelatie met u aan te gaan en te onderhouden en de daarvoor benodigde administratie te voeren;
  5. voldoen aan onze reïntegratieverplichtingen en aan het (door de overheid opgelegde) doel om mensen met een grotere(re) afstand tot de arbeidsmarkt aan het werk te helpen;
  6. een opdracht met de cliënt vast te kunnen leggen in een overeenkomst met de cliënt en de overeenkomst met de cliënt te onderhouden en na te komen;
  7. uw persoonlijke ontwikkeling en inzetbaarheid te bevorderen, met inbegrip van opleiding, onderwijs en tests;
  8. voor managementdoeleinden, waaronder managementinformatie, het verschaffen van interne controles en bedrijfsveiligheid en het uitvoeren van audits en controles;
  9. kwaliteitsdoeleinden zoals certificering;
  10. om subsidies, premiekortingen, enz. aan te vragen;
  11. wanneer wij met u een werknemers- of personeels/bemiddelingsrelatie zijn aangegaan, voor de naleving van wet- en regelgeving, met inbegrip van maar niet beperkt tot identificatie, arbeidswetgeving, belasting- en socialezekerheidswetgeving, fraudebestrijding en nationale en internationale sanctiewetgeving.

Uw persoonsgegevens worden alleen verwerkt als daarvoor een grondslag bestaat.

Welke persoonsgegevens verzamelen wij van u?

Wij verwerken de persoonsgegevens die nodig zijn voor onze dienstverlening (zoals sollicitatieprocedures, personeels- en salarisadministratie). Sommige van deze gegevens zijn nodig om gebruik te kunnen maken van onze diensten. De verwerking van de gegevens moet in overeenstemming zijn met het doel (geschiktheid voor een functie, enz.) waarvoor de verwerking is opgezet. Aanvullende gegevens kunnen wenselijk zijn om de dienstverlening beter af te stemmen op uw wensen en kwaliteiten of om tegemoet te komen aan meer specifieke vragen of verplichtingen van klanten. U bent verantwoordelijk voor de juistheid en relevantie van de door u verstrekte gegevens. Het gaat meer bepaald om de volgende (documenten met) persoonsgegevens:

Bij aanmelding via www.nedvet.nl :

  1. Naam
  2. Leeftijd, geslacht
  3. Naam en adresgegevens
  4. E-mailadres
  5. telefoonnummer
  6. Curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;

Bij inschrijving (na een online aanvraag, telefonisch of via het kantoor):

  1. Naam en adresgegevens, e-mailadres en andere contactgegevens;
  2. geboortegegevens, leeftijd, geslacht;
  3. curriculum vitae (CV), informatie over opleiding, stages en werkervaring;
  4. gegevens over trainingen en opleidingen en/of tests die u zelf of via ons hebt gevolgd of gedaan;
  5. gegevens over beschikbaarheid en verlof;
  6. andere informatie die van belang is (of kan zijn) in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de kandidaat, bijvoorbeeld referenties en getuigschriften;
  7. pasfoto en video (introductie) op vrijwillige basis.

Het moment dat je kan gaan werken/werken/gewerkt hebt voor nedvet:

  1. nationaliteit, burgerservicenummer, ID, werkvergunning;
  2. andere gegevens in verband met de personeels-, salaris- en verzuimregistratie;
  3. nedvet legt alleen bijzondere persoonsgegevens vast als dat nodig is om aan haar wettelijke verplichtingen te voldoen, voor zover daarvoor toestemming is gegeven, of als dat anderszins bij of krachtens de wet is toegestaan.

Met wie kunnen wij uw persoonsgegevens delen? nedvet kan persoonsgegevens doorgeven aan onder meer haar klanten (bijvoorbeeld contactgegevens zodat een klant weet en/of kan controleren wie hem ter beschikking wordt gesteld), leveranciers (bijvoorbeeld minimale contactgegevens die een kledingleverancier nodig heeft), overheidsinstanties (zoals gegevens in het kader van de loonbelasting) en andere zakelijke relaties (gegevens die bijvoorbeeld een arbodienst nodig heeft voor de uitvoering van haar diensten). En in alle andere gevallen waarin wij daartoe verplicht kunnen worden, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een rechterlijke uitspraak. De verstrekking van persoonsgegevens is gebaseerd op een gerechtvaardigd belang,

Uw persoonsgegevens kunnen buiten Nederland worden doorgegeven. nedvet heeft de nodige maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat de doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd.

Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens? De bewaartermijnen die wij hanteren zijn afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bewaartermijnen en ook in overeenstemming met deze termijnen. Daarnaast bestaat er ook een bewaarplicht op grond van de Archiefwet, het Burgerlijk Wetboek of de onderwijs- en belastingwetgeving.

Kandidaten (als u (nog) niet voor nedvet heeft gewerkt) Uw bemiddelingsgegevens (CV, werkervaring, opleiding, testresultaten, etc.) zijn gedurende 4 weken tot maximaal een jaar (met uw toestemming) na registratie beschikbaar als u niet voor nedvet heeft gewerkt. Een jaar na inschrijving ontvangt u automatisch bericht dat u bij ons bent ingeschreven. Indien u niet langer bemiddeld wenst te worden, kunt u zich uitschrijven via “Mijn nedvet”. U wordt dan niet meer benaderd en bemiddeld door nedvet.

Als u werkt of heeft gewerkt voor nedvet Uw persoonlijke gegevens zijn beschikbaar tot twee jaar na het einde van het dienstverband. Bepaalde persoonsgegevens zijn voor langere tijd beschikbaar voor nedvet ten behoeve van bijvoorbeeld claims, audits en fiscale verplichtingen. Dit kan variëren van 2 jaar tot 7 jaar (na het einde van het dienstverband). Als u niet meer bemiddeld wilt worden, kunt u dit aangeven in “Mijn nedvet” of via uw contactpersoon. Je wordt niet meer benaderd en bemiddeld door nedvet. In dat geval worden uw persoonsgegevens na twee jaar in een beschermde omgeving gearchiveerd. Uw persoonlijke gegevens zijn dan alleen beschikbaar voor nedvet onder strikte voorwaarden in overeenstemming met de toepasselijke doelen en termijnen. Als de bewaartermijn van uw persoonsgegevens is verstreken of de gegevens niet langer nodig zijn, worden ze vernietigd.

Persoonlijke gegevens van zakenrelaties nedvet verwerkt de persoonsgegevens van betrokkenen die werken voor bedrijven waarmee zij zaken doen (1), om aanbiedingen te doen voor en/of informatie te verstrekken over de diensten en andere activiteiten (2), om een zakelijke relatie te onderhouden (3) en om een overeenkomst voor diensten te sluiten en te onderhouden. Wij verwerken onder meer de volgende persoonsgegevens van zakelijke relaties; namen, contactgegevens en functies van contactpersonen. nedvet kan de persoonsgegevens verkregen uit haar zakelijke relaties doorgeven indien dit noodzakelijk is om de doelstellingen van de zakelijke relatie te bereiken of ten behoeve van bemiddeling. Deze gegevens kunnen worden doorgegeven aan andere entiteiten van nedvet, aan sollicitanten of kandidaten, zakelijke partners en onderaannemers (bijvoorbeeld gegevensverwerkers) die namens nedvet diensten verlenen en in alle andere gevallen waarin nedvet daartoe kan worden verplicht, bijvoorbeeld door een gerechtelijk bevel of een rechterlijke beslissing. Persoonsgegevens kunnen buiten Nederland worden doorgegeven. nedvet heeft de nodige maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat alle doorgegeven persoonsgegevens adequaat worden beschermd.

Uw rechten: – Het recht op dataportabiliteit: het recht om persoonsgegevens over te dragen. – Het recht om vergeten te worden. – Recht op toegang: dat is het recht van mensen om de persoonsgegevens die u over hen verwerkt in te zien. – Recht op rectificatie en aanvulling: het recht om de persoonsgegevens die u verwerkt te wijzigen. – Het recht op beperking van de verwerking: het recht om minder gegevens te laten verwerken. – Het recht met betrekking tot geautomatiseerde besluitvorming en profilering, met andere woorden: het recht op een menselijke blik bij besluiten. – Het recht om bezwaar te maken tegen gegevensverwerking.

Het bekijken en/of wijzigen van gegevens van kandidaten, flexwerkers, freelancers en zakelijke relaties: Als u een eigen account heeft (Mijn nedvet), heeft u toegang tot een groot deel van de over u geregistreerde persoonsgegevens. U kunt een aantal gegevens zelf op elk moment wijzigen (zoals het aanbrengen van wijzigingen in uw accountgegevens) of verwijderen. Als u inzage wilt in uw totale persoonsgegevensverwerking en/of gegevens wilt wijzigen of verwijderen die u niet zelf kunt aanpassen, kunt u contact opnemen met uw contactpersoon bij nedvet.

Voor andere relaties: U heeft recht op inzage en wijziging van de over u geregistreerde persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met uw contactpersoon bij nedvet.

Veiligheid

nedvet stelt alles in het werk om uw persoonsgegevens optimaal te beschermen tegen ongeoorloofd gebruik. Wij doen dit op basis van fysieke, administratieve, organisatorische en technische maatregelen. Bijvoorbeeld: alleen bevoegde personen hebben toegang tot de gegevens. Indien en voor zover gegevens worden verstrekt aan gegevensverwerkers die namens nedvet diensten verlenen of opdrachten uitvoeren, is nedvet met hen overeengekomen dat zij de persoonsgegevens eveneens optimaal beveiligen.

Vragen, opmerkingen, klachten of (vermoedelijke) gegevensinbreuk

Als u vragen, opmerkingen of klachten heeft over de bescherming van uw persoonsgegevens door nedvet , kunt u per e-mail contact met ons opnemen via info@nedvet.nl. Als er een datalek is of wordt vermoed, verzoeken wij u dit onmiddellijk te melden aan nedvet.

Zorg ervoor dat u altijd duidelijk aangeeft wie u bent, zodat wij zeker weten dat we geen gegevens van de verkeerde persoon wijzigen of verwijderen.

Amendementen

nedvet kan van tijd tot tijd veranderingen, aanvullingen of wijzigingen aanbrengen in haar privacyverklaring om verschillende redenen. De meest actuele privacyverklaring is te allen tijde in te zien op de website van nedvet.

Een klacht indienen

Als u vindt dat wij u niet op de juiste manier helpen, hebt u het recht een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit. Dit heet het College Bescherming Persoonsgegevens.

Oh ja, eindelijk dit:

Door onze website te bezoeken gaat u akkoord met de dan geldende voorwaarden van het cookie- en privacybeleid.